הרצאות
תחום ההרצאות לתלמידים ותיקים ולקהל הרחב הוא תחום מרכזי ביותר בעיסוקי. למעשה, תחומי ההרצאות המוצגים כאן לפניכם מהווים תשקיף של עולמות הרוח בהם אני מנסה להתעמק בשנים האחרונות. כך למשל, התנ"ך עבורי משמש כנקודת מוצא ברורה לכל עיסוק בעולם היהדות ועל כן תוכלו למצוא כאן הרצאות על דמויות שונות ומשמעותיות עבורי מתוך המקרא. כמו כן, תוכלו להאזין להרצאות בתחומים שונים המעסיקים אותי בשנים האחרונות, ובעיקר ברובד של ספרות הקבלה והחסידות שהיא הבסיס והמסלול הפורה ביותר עבור מחשבותי על היהדות. בתוך עולם זה, אני מעניק חשיבות רבה יותר לשני הוגים מרכזיים שהשפיעו ועדיין משפיעים על חיי ומחשבותי: רבי נחמן מברסלב, והרב אברהם יצחק הכהן קוק. שני הוגים דתיים-קבליים חשובים אלו היוו מרכז לסדרות ארוכות של לימוד שנערכו במסגרת מרכז "בינה" ברמת אפעל.
כמו כן, תוכלו להחשף כאן להרצאות נוספות שנשאתי בפני הקהל הרחב: סדרת "הסיפור של הספירות" – מבוא לחשיבה ספירתית קבלית, וכן הרצאות על מועדים בלוח השנה העברי, או דמויות מקראיות ותלמודיות.

 כאשר אתם מקשיבים להרצאה או קוראים תמלול של הרצאה, אנא קחו בחשבון שמדובר בתהליך של לימוד שנמשך לאורך שנים ובמקרים רבים יתכנו שינויים משמעותיים בהשקפותי הבאות לידי ביטוי בשיעורים ובהרצאות השונות.


להרצאות אפשר להאזין באתר או להוריד למחשב בבית, ויש כמה הרצאות מצולמות בוידאו.
כמובן שאפשר גם להכנס למה חדש, שם אני מפרסם את ההרצאות הקרובות, ולבוא להשתתף בהרצאה הקרובה לביתכם.


מקרא
חגים ומועדים
קבלה וחסידות
רבי נחמן
הרב קוק

דב אלבןים
Atar2b עיצוב ובניית אתרים   |   © כל הזכויות שמורות לדב אלבוים 2013