סוד הלוח העברי המשך

פרק רביעי : פורים
מה היא שמחה יהודית? האם לתרבות היהודית, זו שיודעת לזכור כל נקודה של צער בתולדותיה יש דבר בעל ערך לומר בנוגע לשמחה? ואם כן, איך מגיעים אל השמחה הזו? האם שמחה ועצבות הם ערכים נפשיים ורוחניים או שהכל תלוי בכימיה המתרחשת במוח? ואיך הופכים צער וכאב לשמחה?
מסע מהיגון לשמחה עם ד"ר צבי מרק, ד"ר אילן קוץ, ד"ר יאיר ליפשיץ, ד"ר נפתלי מוזס והרב מנחם פרומן
לחץ לצפיה
 
פרק חמישי : פסח
מה משמעותו של ליל הסדר? מדוע מופיעים טקסטים אלימים ונקמניים בהגדה של פסח? מה משמעותם? ובכלל, מי כתב את ההגדה ומי אחראי למנהגים המיוחדים שבאים לידי ביטוי בליל הסדר? מסע לעומק ההגדה של פסח.
לחץ לצפייה
 
פרק שישי : שבועות
בהר סיני הפך עם ישראל לעם, במעמד זה גם נקבע כי עם ישראל נבחר להיות עם סגולה. מה המשמעות לכך שעם ישראל רואה עצמו "עם נבחר"? האם יש לזה משמעות גנטית כלשהי? האם המשמעות היא שעם ישראל צריך להיות מוסרי או טוב יותר, בחינת "אור לגויים"? או אולי יש לבחירה משמעות הירארכית- האם אנו טובים מעמים אחרים? האם יש לכך משמעות?
לחץ לצפיה


פרק שביעי : ט' באב
בט' באב נחרבו בית המקדש הראשון והשני, בתשעה באב אנו מציינים את החורבן הגדול ותחילת הגלות, ויחד עם זאת זהו גם היום בו נולד המשיח ונפתח הפתח לגאולה. היכן אנו היום על הציר שבין חורבן לגאולה? האם קום המדינה הוא אתחלתא דגאולה או מסממני החורבן? האם אנו נעים לקראת עתיד טוב יותר או לקראת חורבן בית שלישי? דב אלבוים יוצא למסע לבדוק את הסוגיות הללו יחד עם הרב בני לאו, השופטת דליה דורנר, רות קלדרון, פרופ' חביבה פדיה ואחרים.

לחץ לצפיה

דב אלבןים
Atar2b עיצוב ובניית אתרים   |   © כל הזכויות שמורות לדב אלבוים 2013